Tråkiga Nyheter :(

Va hos gyn imorse och det gick väldigt bra, trodde jag iallafall.
Gynläkaren så att jag hade PCO's, vilket innebär jag har små
vattencystor runt äggstockarna men det va INGEN FARA, enligt
honom. Annars såg allt bra ut. Han skickade me en remiss till
Karolinska för jag ska ta massa hormonprover så jag måste ringa
dom när vi kommit hem från Jämtland.

Läste om PCO's när jag kom hem och det va fan ingen rolig läsning.

"Polycystiskt ovariesyndrom, eller PCOS som det också kallas, är ett
tillstånd hos kvinnan med cystor på äggstockarna och en onormal
hormonproduktion med för höga nivåer av manliga könshormoner.
Detta leder till flera konsekvenser. Dels fungerar inte äggstockarna
normalt vilket kan leda till mensrubbningar och infertilitet."

"Till att börja med finns det inget botemedel mot PCOS.  Det har dock
visat sig att viktnedgång och motion är oerhört viktigt. Har man en lindrig
form av syndromet kan det räcka med att man motionerar och är noga med
maten."


Det låter verkligen jätte bra, eller hur? :S Usch, är bara så förvirrad nu och
vet ingenting. Hade en kompis i klassen som hade PCO's och hon vart ju
infertil. Får väl försöka gå ner i vikt så fort som möjligt. Maria ska boka tid
hos sin läkare åt mig, så att jag kan få tabletter som tar bort sötsuget och
man blir mättare snabbt.

Jaja...

Efter besöket hos gyn skjutsade patrik mig till praktiken. Och där va det
bara bra. Vi tog det mest lugnt idag och vi har varit ute mestadels av dagen.

Käkade för en liten stund sen och pojken har precis dragit tillbaka till extra-
jobbet. Han skulle försöka va hemma innan 8.

Jag ska kolla på tv en stund och sen ska jag lägga mig i ett varmt bad och
försöka smälta allt.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0