Trevlig midsommar

Ska jag börja från början eller ska jag börja från idag och gå tillbaka i tiden ....
Jag tror att jag börjar om från början :)

I fredags förmiddag åkte jag och älsklingen upp till Tierp för att fira midsommar
me hans släkt i Ullfors .... vi kom upp strax innan 11 och då åkte vi direkt till hans
mormor .... vi satt ute på hennes underbara altan och fikade och tog en cigg .....
Vid halv 1 åkte vi mot Ullfors och där träffade vi hela patriks släkt, det va hans två
morbröder me familj, hans föräldrar och hans syrra me ungar .... och såklart hans
mormor :)

Vid 13-tiden va det dags för kortege från ullfors till fotbollsplanen :) 3-4 traktorer
med släp som ungarna fick åka me och så va det en häst me kärra .... det va jätte
fint ... patrik blev tillfrågad om han ville hjälpa att bära majstången ca en km men 
han va inte så sugen på det :P Haha .... vädret va alldeles underbart, solen sken
från en mulen himmel men det va varmt som attans ....

 Här kämpar dom me att få upp majstången :P


Vi va inte där så värst länge .... Patriks systerson som är 2,5 år va inte alls så
sugen på att dansa runt majstången så han fick gå till fiskdammen :) Och lilla
Freja (patriks systerdotter som är drygt 4 mån) va lite kinkig så därför blev vi
kortvariga .... Jag trodde att vi skulle äta midsommarmat alla tillsammans så
därför blev jag så snopen när jag och patrik åkte till hans mormor och där åt
vi tre midsommarmiddag ... men det va mysigt det me .... Efteråt satt vi länge
på altanen och tog en cigg och pratade .... Vi tog en lång och skön kvällspromenad
och sen satt vi och spelade vänd-tia tills klockan va halv 1 ... Då stupade jag och
älsk i säng .....

Vi vaknade tidigt på lördagsmorgonen .... jag och älsk tog en cigg på altanen
medan regnet öste ner .... och det va så mysigt .... patriks mormor låg fortfarande
och sov .... När hon hade vaknat åt vi lite frukost och sen satt vi på altanen (ja, vi
satt ofta och länge på altanen) ..... jag och Patrik drog ut på en liten rundtur runt
lunchtid .... vi åkte till Gysinge och käkade lunch och sen åkte vi bara omkring ...
Gissa om jag blev förvånad  när vi åkte förbi en skylt me Dalarnas Län?? :O Haha ...
Sen åkte vi tillbaka för vi va bortbjudna till älsklingens föräldrar på middag innan vi
åkte hem till stockholm igen ....

Det va en jätte mysig middag, vi grillade kyckling och eftersom att vädret va så
underbart satt vi ute och käkade .... där satt vi till 7-8 tiden och sen bar det iväg
hemåt igen ....
Såg en jätte fin regnbåge på E4an när vi va på väg hem :)

Och idag då, va har vi gjort? Jo, i förmiddags åkte jag och älsk till IKEA för en fika
me fam Nilsson. Det va så roligt att se Leah igen, saknar henne så enormt mycket
när jag inte får träffa henne på ett tag .... Vi satt inte där så länge för dom skulle
till babyland och kolla på en grind och jag och Patrik skulle till Ica maxi och storhandla ...

Och för en gång skull så va det roligt (och nyttigt) att storhandla :D Vi köpte massa
frysta grönsaker, färsk blomkål, paprika, gurka och massa annat .... irrade även runt
och letade efter fiberhusk men förgäves .... Vi gav upp och åkte hem ....

Sen åkte vi ut igen :) Till Hornbach och köpte kattmat .... fick även ett presentkort på
en fotobok, blev jätte glad =D Ska ta massa fina bilder på katterna nu och sen fixa
fotoboken, alldeles gratis :D När vi ändå va i närheten så gick vi in på Coop och där hittade
vi min fiberhusk så vi köpte två paket :D

Och nu sitter jag och gubben min, mätta och belåtna och tittar på nyheterna ... blev lite
grillad kyckling me potatissallad :D

Oj, haha ...... det blev ett ganska långt inlägg .... men om ni läser det här så har ni ju
iallafall inte dött under tiden :P

Nu ska jag ta en cigg och sen ta ett bad me min fina älskling ....

Toodiiloo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0