Barnvakt och kycklinggryta

Vaknade jobbigt tidigt imorse igen :S Tror klockan va runt 8 när jag gick
upp, och självklart somnade jag inte förrän vid 1-halv 2 inatt heller :S
Ville visserligen vakna tidigt så att jag hann städa och plocka undan
innan vi åkte vi och hämtade Leah men tror ni jag gjorde det? Plockade
undan och städade. Nopp. Jag orkade helt enkelt inte. Haha. Jag hann
göra mig nästan helt klar, duscha,klä på mig och fixa annat innan jag
sparkade upp Patrik strax innan 11. Så fort han hade vaknat till liv och
tagit sin morgoncigg så åkte vi till Visättra för att hämta Leah.

Mötte upp fam Nilsson i deras garage för Tintin va tvungen att hjälpa oss
att sätta i basen till bilbarnstolen ordentligt och när det va klart så drog
vi hem. Leah somnade på en gång, hon älskar verkligen att åka bil :P

När vi kom hem så lade vi Leah på lekmattan i köket och där låg hon
och jollrade massa medan vi fixade hennes käk.



Patrik fick ha henne i knät medan jag matade =) Det va första gången
vi matade henne me gröt så gissa om det blev en hel del kladd :S Leah
är ju inte så pricksäker än så hon hade gröt i HELA ansiktet. Och värst
blev det när patrik skulle mata henne. Haha.



Efter maten lade vi henne på lekmattan igen och busade massa me lilla
sötnosen. Hon va glad dom timmar hon va här, skrattade och pratade
hur mycket som helst =) Madde sa att Leah vill sova efter maten så vi
försökte få henne att sova i säkert 30-40 min men till slut gav vi upp.
Hon låg bara i sängen och tokpratade me täcket, hon hade INGA planer
på att sova.



Hon kräktes upp gröten ett par gånger (det är visst ingen poppis mat)
och pojken som är känslig för kräks bad mig torka upp. Hon kräktes
på hela min arm, på köksmattan och i sängen. Haha. Visst är barn
härliga? :P Haha.

Vid 3-tiden började vi göra oss ordning för att lämna henne och då vart
hon inte glad. Så fort vi hade satt på overallen började hon gråta så det
stod härliga till, stackarn va så trött. Hon somnade så fort jag gick utanför
dörren me henne och sen sov hon ända vägen till Huddinge. Där mötte vi
upp Madde och Tintin för en fika på donken. Satt och snackade lite och sen
gick vi till Food market och handlade och sen åkte vi hem.

Hittade ett recept på kycklinggryta igår som jag gjorde till middag idag och
det va ganska gott. Men jag tror att jag kommer byta ut creme fraichen mot
grädde nästa gång, gillade inte smaken, det passade liksom inte.



Nu sitter vi och kollar på simpsons. Jag ska snart ta ett varmt skönt bad och
skrubba mig ordentligt :P Sen blir det att mysa framför tv:n me älsklingen.
Blir nog att vi lägger oss tidigt ikväll, vi båda är helt slut. Haha.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0