Det finns inget som heter äkta vänskap

Det finns inget som heter Äkta vänskap.

Det har jag fått lära mig den hårda vägen.
 
Alla säger att dom ALDRIG skulle dumpa bästa vännen pga pojkvännen men det är bullshit.

Men tänk om man vill tro att "Bästa" vännen är så underbar och älskvärd och så dumpar man killen för Bästa vännens skull. Och sen visar det sig att Bästa vännen inte alls är som man hade velat tro.

Lyd mitt råd,dumpa inte en kille för din väns skull. Hon kommer bara svika dig i slutändan.
 
Jag har en vän som jag älskar djupt. Men tyvärr så vet hon inte vem som står henne närmast. Eller så kanske hon inte kan bestämma sig. Eller så gillar hon bara att Playa på tjejers vis.

Hur som helst,ska jag fortfarande stå vid hennes sida i vått och torrt eller ska jag dumpa henne?
Hon har börjat bli lite falsk. Tjejen jag snackar om har två vänner, mig och så en annan tjej. När min kompis är me mig så snackar hon skit om den andra tjejen, hon säger typ "jag är me henne bara för att hon bor i närheten men det är dig jag älskar". Ändå så kan man läsa överallt hur mycket den här andra tjejen betyder för henne och hur mycket hon älskar henne. Och då finns plötsligt inte jag me i bilden längre. Och när min kompis har tröttnat på den andra tjejen då plockar hon fram mig igen och skriver hur underbar jag är osv.

Det kallar inte jag Äkta vänskap. Jag har aldrig upplevt Äkta vänskap.

Jag vet att jag inte ska ha tjejkompisar för jag blir bara sviken och/eller utnyttjad. Jag klarar inte av hur tjejer behandlar sina kompisar. Jag önskar att jag kunde säga att jag bara vill ha en vän som står mig riktigt nära men jag väljer hellre att ha 10 vänner som inte alls står mig nära för då gör det inte lika ont när man blir sviken.

Varför kan inte min kompis ge lika mycket uppmärksamhet till bägge sina vänner?
Hon ska nog bara ha en vän i taget isåfall.

Jag tar år mig som fan hur hon behandlar mig men hon är min enda vän. Jag får finna mig i att stå i hennes cantrum en dag för att i nästa dag har blivit utbytt.

Men jag kommer ändå alltid älska henne för den hon är och för den hon har varit.




image3

Kommentarer
Postat av: Anonym

och varför är hon din enda vän? Fanns du Alltid där för dina förra?

2007-11-26 @ 09:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0