Ut me den jävla p-staven =)

Idag åkte jag,maria o morsan till danderyds sjukhus för jag skule ta bort min p-stav.

Hade tid för ultraljud 10.15. En manlig läkare kom in och började titta på min arm. Först såg han inget,det va problem me att hitta den men sen såg han en svart avlång skugga och det va min p-stav. Då ritade han 2 prickar på min arm för att kirurgen skulle veta vart han skulle skära.

Sen gick vi upp till gyn och jag blev nästan inkallad på en gång. Fick sätta på mig fula sjukhuskläder och en mössa =) haha. så jävla sexigt asså,ni skulle ha sett mig. Sen kom en sköterska och skulle sätta dropp men hon försvann och sen fick jag ligga där i ungefär 1,5-2 timmar. För det va en annan tjej som också skulle ta ut sin p-stav som va livrädd så varenda jävla sköterska va me henne. Sen va det nån som svimmade och så va det är tjej som spydde som en jävla gris. Men efter allt det då äntligen kom domtill mig. Då provade sköterskan först att sätta dropp i handryggen men där fanns det inte en droppe blod så hon letade i mitt armveck och då hittade hon en liten tunn ven och fy satan va det gjorde ont. började nästan gråta. Sen kom kirurgen och pratade lite me mig,vi bestämde att jag bara skulle få lokalbedövning,jag behövde inte sövas. Och så rullade dom in mig till operationssalen.

Väl där inne så gick allt väldigt fort. Dom tvättade runt området där dom skulle operera och sen fick jag en bedövningsspruta och den gjorde ont. Men det gick över rätt fort och sen började dom skära i mig. Dom hittade p-staven jätte fort och plockade ut den och sen sydde dom ihop såret med 3 stygn. och sen fick jag åka hem =)

Nu har jag vart hemma ca 1 timme och bedövningssprutan börjar avta. Det börjar göra ont i min arm. Lossade lite på kompressen och så och det blöder rätt mycket och sen såg jag stygnen och så va det ett hål så man kan kika in i min arm :P hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0