Kommer vi klara oss igenom det här?

Patrik vill ta ett till jobb,ett helg eller kvällsjobb. Det gör mig förkrossad. Han säger att han inte klarar av att försörja 2 personer på en lön och jag förstår det men vi har klarat oss i 2 år på en lön. Visst,vi har haft det jobbigt ett par gånger men vi har alltid klarat oss ändå. Och om han tar ett till jobb så kommer jag aldrig få träffa honom. Då flyttar jag hellre ifrån honom. Jag vet att allt skulle lösa sig bara jag fick ett jobb. Men jag förstår va han tänker och hur han känner. Jag vet inte hur vi ska klara oss igenom det här??

Just nu vore ju det bästa att jag flyttade,att vi blev särbo tills jag fått ett jobb. Då skulle han kunna ha ett jobb och en lön och bara ha sig själv att försörja. Då skulle han inte behöva tänka på mig. Det är den enda lösningen. Den enda utvägen.

Det får bli så. Jag vet inte hur jag ska kunna få lägenhet eller pengar för att betala hyran men det är ett senare problem. Hellre att vi bor särbo för då har jag fortfarande helgerna me honom än att vi bor tillsammans men att jag aldrig får träffa honom.

Nu kanske allt ordnar sig till bästa iallafall. Jag fick ett väldigt intressant telefonsamtal. Dom ringde från ett jobb som jag hade sökt,Johannes hemtjänst på Norrmalm. Dom ville att jag skulle skicka några referenser och så skulle dom höra av sig men det verkar lovande. Jag får hålla tummarna nu och hoppas att jag får det. Skulle bli så jävla glad nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0