God Morgon

Först måste jag börja me att reda ut lite saker angående inlägget som jag skrev igår kväll. Nej,jag vill inte skaffa barn bara för att jag enbart ska må bra själv....jag vill skaffa barn som vilken annan kvinna som helst.....oavsett om den kvinnan är 20 eller 40.....det spelar ingen roll hur gammal man är när man vill ha barn....vill man ha barn och är man mogen för det när man är 20 så är det så.....tyvärr så är det inget jag kan bestämma över....jag vill inte känna såhär,jag vill inte känna att endel av mig är tom.....men nu känner jag så....tyvärr.....och dessutom är jag inte ens gravid.....jag vet inte när jag blir gravid eller om jag ens kan bli gravid.....och utsätta min kropp för en graviditet?? man utsätter sin kropp för det oavsett ålder....och en yngre kvinna som blir gravid har större förutsättningar att allt går rätt till,att barnet föds normalt och massa annat.....dessutom minskar chansen att bli gravid ca 10% för varje år som går.....en kvinna mellan 20-25 år har ca 20% chans att bli gravid.....jag vill ha barn och så är det bara......jag förstår om ni inte kan förstå mig.....men sluta döm mig....tänk om ni hade varit i samma situation som jag.....

Sluta aldrig hoppas

Sluta aldrig be

Sluta aldrig drömma

Under kan ju ske

Annars händer inget speciellt idag......

Ciao


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är nog inte den enda som känner tomhet. Skillnaden är nog att andra hellre vill kunna ge barnet en trygg start, vilket man måste jobba för innan man skaffar barn. För det första så är det enormt mkt bättre om man har en ordnad ekonomi. Har man inget jobb så är det svårt att överhuvudtaget ha några pengar överhuvudtaget både under graviditet och "mamma-ledighet". Dessutom kostar det dessvärre väldigt mkt pengar att försörja ett barn. Kläder, blöjor, mat, sjukvård, säng, vagn... you name it. Så det är definitivt inte en dans på rosor. Dessutom är det väldigt stor risk att man går in i en sk. förlossningsdepression om man inte innan man blir gravid har grepp om sig själv, det vill säga: Att man mår bra.
Ett tips är att tänka igenom ALLT innan;)

2008-04-18 @ 18:04:07
Postat av: canny

hej du, tänkte bara säga att jag inte tyckte det lät som om du "enbart ville skaffa barn för din egen skull".. :)
hoppas d går bra iaf o att du får en unge snart om du känner att d e d du vill o att du framförallt klarar det..

2008-04-18 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0