Eventuell flytt i höst/vinter

Igår kväll snackade Patrik om att flytta på allvar. Vi va inne på JM och såg en skitfin tvåa på kvarnbergsplan,i dom här nybyggda husen. Inflyttning är i höst/vinter nångång. Vi är jätte sugna på att slå till men det finns ett litet problem. Hur ska vi ha råd?? Hyran ligger på 3800 kr/månaden och Patrik känner att han inte har råd att betala hyran själv men jag har sagt till honom att om jag får jobbet på södermalm så lägger jag undan 2000 kr/månaden till hyran och när dom pengarna är slut så får jag gå till soc tills jag hittar ett nytt jobb. Hur vi än gör så vet jag att det kommer ordna sig. Visst,vi får leva snålt men va gör det när man bor i en helt ny och skitfräsch lägenhet?? Och jag vet massa saker som vi skulle kunna dra ner på. Ta bara våra kostnader för att röka varje månad,det är minst ett par tusen om månaden som vi röker upp. Man skulle kunna minska på det. Och sen att inte köpa massa onödiga saker och åka och småhandla var och varannan dag. Utan åka och stor handla en gång i månaden och sen bara köpa mjölk och det absolut nödvändigaste. Det skulle funka om man bara ger sig fan på det. Om man vill bo fint så får man offra lite. Men jag får se va Patrik tycker. Vi skulle kunna göra en månadsbudget och sen hålla oss efter den.

Jag hoppas Patrik är lika opptimistisk som jag???

Just nu ser det ut som om det inte blir nån flytt tyvärr :( vi har helt enkelt inte råd om jag inte får jobb snart. Jag hade glömt att det inte bara va hyran utan också lånet och massa andra omkostnader. Men men. Sånt är livet. Vissa har råd att bo vart dom vill, andra inte. Vi har bott där vi bott i över 2 år så jag tror vi skulle kunna fortsätta bo här ett tag till :( men det är tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0