En underbar helg

I Fredags morse så åkte jag och älsklingen upp till Tierp. Åkte upp till hans föräldrars sommarställe i Edsbo för att hälsa på och för att komma bort lite. Resan dit var extremt varm och när vi kom fram så va både jag och älsklingen jätte svettiga och inte kunde va ta en dusch heller för dom har inget rinnande vatten. Så det va bara att fortsätta svettas.

Vi åkte först till Ubblixbo för att hälsa på hans mormor och så ville jag se hur fint det har blivit i hennes sommarställe. Vi hade en trevlig stund där och hon hade fått det jätte fint. Övervåningen va inte klar än så den väntar jag med spänning att få se sen.

Efter det så åkte vi till patriks föräldrar. Vi gjorde inte så mycket när vi kom fram. Det va så jävla varmt och svettigt och jag va lite grinig. Tog det lugnt en stund och så bara. Patrik började jobba lite men inte så mycket. Vi satt mest och slappade. Vid 18-tiden så käkade vi en jätte god middag,kyckling och potatisgratäng. Patriks föräldrar åkte till hans morbror och jag och älsklingen åkte iväg till Ullfors och tog årets första dopp. Eftersom Patriks morbror precis bor i närheten av badet så fick jag träffa han också och så patriks kusin. Efter att jag hade badat så blev jag på bättre humör. Jag och patrik åkte tillbaka till hans föräldrars ställe och bytte om och efter en stund kom hans föräldrar tillbaka. Jag och Patrik spelade lite kort me hans pappa och sen gick vi och la oss.

På lördagen så gick vi upp och åt lite frukost och sen följde vi me hans föräldrar in till Tierp centrum. Dom skulle handla lite mat och vin. När vi kom tillbaka så jobbade patrik lite mer medan jag satt ute i solen.

Jag och Patrik gick en långpromenad där och plockade en fin sommarbukett och när vi kom tillbaka så hade hans mormor kommit och då sa jag till patrik att jag tyckte att hon kunde få buketten. Hon blev jätte glad för den och kramade om mig. Efter det så åkte alla vi till Söderfors för dom gamla tanterna skulle köpa blommor och så fikade vi och hade det så bra i solen och värmen.

Innan vi åkte hem till stockholm igen så käkade vi middag,färskpotatis och fläskfilé. Det va massa gott.

Och så åkte vi alltså hem igen......och när vi kom hem så duschade vi och kollade på film och sov.

Idag har både jag och älsklingen varit helt sega pga värmen. Men vi åkte till Ica Maxi iaf och handlade lite och så åkte vi till morsan och hämtade hem Whiskas igen. Och så åkte vi hem och tänkte bara ta det lugnt men då ville min moster låna pengar så då åkte vi dit och hon bjöd på fika. Och sen åkte vi hem och fick ta det lugnt.

Nu så sitter jag här,nyduschad och det. Patrik sitter och kollar på fotboll. Ska snart borsta tänderna och sova.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0