Tidernas underbaraste kväll

Ikväll åkte jag och älsklingen in till stan....mötte hans föräldrar utanför restaurang Cypern.....jag va lite nervös,dels för att hans mamma och jag inte alltid kommer överens och dels för att jag aldrig har ätit grekiskt förut....men min nervositet försvann ganska snabbt....Patriks mormor kom efter en stund.....

Vi åt en 3-rättersmiddag.....till förrätt så beställde vi in massa smårätter...jag åt lite friterad och stekt ost och så doppade jag massa bröd i jätte god tsatsiki.....till varmrätt så beställde jag grillad kycklingspett med tsatsiki,tomatsås och friterad potatis.....och jag lovar,jag HAR aldrig i hela mitt liv ätit godare mat......älsklingen åt samma sak men istället för kycklingen så åt han svärdfisk....fick smaka lite men kycklingen va mycket godare.....och till efterrätt så åt jag äkta vaniljglass med grädde och jordgubbssås....och efter det så va jag helt proppmätt asså.....

Vid 8-tiden så åkte vi hem..

Nu har vi badat och kollar på tv......

Här kommer lite kort från middagen.....

Jag och älsklingen Patriks föräldrar,Anki och Leif Patriks mormor


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0