En fight för dom överviktiga

Igår när jag låg i badet så låg jag och tänkte
på mig själv och min kropp....jag är rätt överviktig
och det är nåt jag skäms så otroligt för....det är
därför ni aldrig få se helbildsfoton av mig....

Sen jag träffade älsklingen har jag bara gått upp
mer och mer i vikt...

Men nog om det nu....när jag låg där så kom jag
att tänka på varför det inte finns gym eller speciella
dagar för överviktiga som kan komma och gymma....
Jag vet själv hur det känns att typ åka till friskis och
svettis.....det tar verkligen emot när man är överviktigt.....

Så jag tog saken i egna händer och skickade ett mail till
olika politiker (bl.a fredrik reinfeldt)....fick svar från en kommunal
politiker i Huddinge....såhär skrev hon:

Hej,


Tack för ditt mejl.


Jag tycker du tar upp något som verkligen är intressant och eftersom jag är ansvarig för folkhälsa så är jag glad för idéer som påverkar folkhälsan positivt och du skriver ju utifrån egen erfarenhet, så du vet vad du talar om.


I Huddinge har vi börjat med att varje år ha folkhälsoseminarium där vi talar om folkhälsa med invånare och föreningar och två har redan varit och två ska hållas. Det ena blir i Flemingsberg den 1 december kl 17.00 - 19.00 och det andra den 2 december i centrala Huddinge samma tid. Inriktningen i år är kost och motion och då med fokus på unga, så det du tar upp är i linje med det vi jobbar med. Skulle du vilja komma och berätta mer om det du föreslår?


Jag kan ju inte lova något gym eller vissa tider på dem som finns, men jag lovar att ta upp ditt förslag med personer som jobbar med det här, för din idé är bra och jag ska verkligen försöka påverka. Jag förstår absolut om det känns olustigt att träna bland redan vältränade, så kan man upplåta vissa tider för överviktiga så kan det säkert få flera att börja träna, vilket vore mycket bra. Det du tar upp om kostrådgivare är också en bra idé eftersom kosten är väldigt viktig.


Hälsningar

Katharina Wallenborg

Har inte svarat på hennes mail än men ska
skriva att jag gärna besöker henne för att få
berätta mer om mina ideér....känns jätte roligt
och jätte spännande....

Om jag hade haft ett par miljoner så hade jag velat
bygga ett slags center för överviktiga.....med gym,
badhus,med utbildade kostrådgivare m.m.....

Jag vill ha en förändring.....

Ciao


Kommentarer
Postat av: Madeleine

vi kan väl på gå på det där hälsokost mötet tillsammans i flemingberg? Jag ska gå iaf (:

2008-11-12 @ 14:31:30
URL: http://thebeautyofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0