Städa och fika

Hatar att vakna tidigt på en lördagsmorgon men att vakna
kl halv 8 är ju skandal....men men...är man pigg så är man....
Men när man tittade ut och det va alldeles vitt ute så blev man
varm i hjärtat och julstämmningen gjorde sig påmind på nytt...

Va inne på Rusta en snabbis på nätet och hittade perfekta
julgardiner in till sovrummet och så hittade jag världens sötaste
tomtar som jag bara så måste ha....blev ju helt kär i dom....

Idag har jag och pojken städat lite,tvättat och fixat....nu börjar det
verkligen klia i fingrarna.....vill så gärna plocka fram adventsljusstakar
och julgardiner....men jag får ha tålamod......

Vid kvart i 4 så tog vi bilen till Flempan för att hämta upp min lilla
mamma för att sen bege oss till Visättra för att fika lite me min älskade
moster och självklart kolla in hur fint dom hon har fått det efter att dom
har renoverat....och jag blev faktiskt lite avis....dom hade fått det skitfint
och jag bara så älskar min mosters sovrum.....det är precis i min smak....

Och med min mosters vanliga (o)tur så va hon och mamma nere i källaren
för att ta upp nåt tyg och när dom kommer upp sen så har man moster råkat
hugga sig i låret med en sax så blodet bara sprutade...hon råkade komma åt
en artär....det va inte så jätte mysigt men hon mår bra iaf och om det inte slutade
blöda så skulle hon ringa akuten.....ska skicka sms imorrn för att se hur det är
me henne....

Just nu har man precis ätit en QP plusmeny....va jätte smarrigt....

Senare blir det ett varmt bad och sen slänga sig i soffan för att
kolla på E.T.....haha...

Ciao

Julgardinerna in till sovrummet (hade helst velat haft panellängder men alla färdigsydda gardiner är för korta och jag vill inte be min moster sy gardiner till oss när hon har så mycket att göra hemma)

 visst är dom söta?
Visst är dom söta?
Visst är dom söta?

Tomtarna kostar 69 kr/st och dom är 18 cm höga. Finns på rusta.

//Alla bilder går att förstora genom att klicka på dom//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0