Underbar Påskafton

God Kväll!

Nu sitter jag i bäddsoffan, har precis sagt god natt till Patriks
mormor....

Igår kom vi alltså upp till Ubblixbo där Patriks mormor har sitt
underbara hus.....kom upp vid strax efter 13.....och då va det bara
att börja jobba....Patrik slog sig ner i vedbon och klyvde massa ved
och jag satte igång och började kratta gräsmattan.....visst är det
häääärligt med lite avslappnade kroppsarbete...hehe....hade helst
bara velat ta det lugnt och sitta på farstun' och solat men Patriks
mormor behövde hjälp och man säger ju inte nej till en gammal
dam....så vi arbetade ett par timmar och sen tog vi det lugnt....åt lite
lunch/middag och sen spelade vi 3 ett par timmar yatzy.....jag och
älsklingen stupade i säng vid halv 12-tiden.....

Imorse vaknade vi vid 9-tiden....gick upp, tog en morgoncigg i solen
och sen va det frukost....efter frukosten va det dags med lite mer kropps-
arbete....kratta massa gräs och så hjälpte jag Patrik att klyva lite ved.....det
va jätte roligt men tusan vilken träningsvärk jag har i armarna....men efter det
så lade jag mig i en solstol mitt på gräsmattan och och bara njöt.....det va 28
grader varmt.....har lyckats bränna mig lite men inte så farligt....äntligen har man
börjat fått lite färg....strax efter 3 hoppade jag in i en välbehövlig dusch och under
tiden kom Patriks familj plus hans syrra och hennes familj.....va roligt att träffa
dom igen....vid 5 tiden kom Patriks morbror med familj....vi satt ute på verandan
och skålade in sommaren med ÄKTA champange....va jätte mysigt.....sen va det
middag och efter det så va det fika....strax efter 19-tiden hade alla åkt hem....medan
Patriks mormor tog hand om disken så splade jag och älsklingen lite yatzy....

Och nu har vi precis gått och lagt oss......Patrik kollar sedlar och jag måste ju
uppdatera omvärlden om hur jag har det (=

Imorrn åker vi iaf hem och det ska bli skönt.....

Bilder kommer imorrn eller på Måndag :P

Hoppas att alla har haft en underbar påsk :)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0