Sitter hos mormor

Igår förmiddags börjde vi på vår resa upp till Ljungå. Första stoppet
blev i Tierp för att äta en god jullunch hos pojkens föräldrar och hans
mormor va också där =) Jätte trevligt och god mat. Stannade inte så
länge, vi hade ju många mil att avverka och ett par timmar i bilen.

Resan gick jätte bra tills vi va halvvägs uppe. Då hände en liten olycka.
En gammal gubbe skulle köra om oss eller nåt sånt och så va uttrymmet
mellan mitträcket och vår bil för litet och gubben körde in i mitträcket och
vår bil. Trodde att det va kört nu, va en jävla smäll men vi hade jävlig tur
jämfört med gubben och hans tant. Vi klarade oss med en liten buckla och
en ca 15 cm lång reva medan deras bil va mos framtill, punka på ena däcket
och lite andra skador, dom va tvungen att få bärgningshjälp. Men så jävla
onödigt alltså. Men men. Det är hans försäkringsbolag som får betala oss
för det va han som orsakade olyckan. Men efter en timme kunde vi fortsätta
och resten av resan gick jätte bra. Tror vi va hos mormor vid halv 8.

Det är iallafall skönt som fan att va uppe. Både jag och älsklingen har sovit
som barn inatt. Vårt rum är skitmysigt och hela mormors stuga är jätte mysig.

Idag händer inte så mycket. Ta det lugnt mest. Pojken ska hugga lite ved och
sen ska vi ta en promenad. Vid halv 6 ska vi till Bräcke och hämta upp maria
och moa som kommer me tåget =) sen är nästan hela familjen samlad, så mysigt.

kommer försöka ta mycket kort och lägga upp, vet ju att madde vill se lite kort
och så, så jag ska försöka fixa det :)

Nu ska jag kolla klart internet och sen ska älsklingen få sätta sig. Men jag hör av
mig ikväll eller imorrn =)

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0