Renovering påbörjad

Och ni anar inte hur jävla skönt det känns. Haha. Har ju längtat efter denna dag
i flera veckor.

Idag beslöt sig både jag och pojken att "skolka" från jobb och skola. Och det va ett
väldigt bra beslut. Haha.

Hittils har vi hunnit riva ett tjockt lager av gamla tapeter och gammal färg från två
väggar. Vi har slitit som djur, händerna är fulla av blåsor och skrapsår och vi är
täckta av damm. Men det har det verkligen varit värt =) Men idag blir det inget
mer rivande. Vi har kämpat så bra ändå :)

På söndag kommer mamma hit och ska fortsätta riva, hon blev alldeles till sig när
jag frågade om hon ville komma och hjälpa till. Haha. Tur det. Hoppas att även maria
kan komma. Men det är bara en vägg kvar i vardagsrummet, skönt nog.

Annars idag/ikväll ska vi bara ta det lugnt och vila. Det tycker jag vi har gjort oss
förtjänta av. Blir lövbiff, pommes frites och bearniesås till middag senare.

Lite bilder på renoveringen.

 Den här väggen tog ca 1,5 timme att riva.

 Massa skräp :P


 Sen gav vi oss på nästa vägg som tog ungefär 1 timme att riva

 Visst har vi ett fint vardagsrum? Hahaha


Ciao



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag kan komma o hjälpa till om du bjuder på kaffe ;)

2009-10-08 @ 16:56:43
URL: http://thebeautyofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0