Kassler me ananas, chiligrädde och ris

På maddes begäran lovade jag att lägga ut receptet på min kassler =)


4 portioner

8 skivor benfri kassler
5-6 dl vispgrädde
Chilisås (i glasflaska, brukar stå vid ketchupen)
4-6 skivor ananas
Riven ost (valfri)
Ris


Börja med att skiva kasslern i valfri tjocklek (jag föredrar tunna skivor).

Ta fram en ungsfast djupare form. Lägg kasslern i formen.

Lägg ananasskivor över kasslern.  

Blanda grädden och chilisåsen (mängden chilisås beror på dig själv).

Häll såsen i formen över kasslern.

Strö över den rivna osten och sen in i ugnen i ca 200 grader tills
osten fått en fin brun färg.

Serveras med ris.

Smaklig måltid =)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det var jätte gott! Min magen klarade dock inte utav ananasen eller chilin :P Men gott var det iaf :) Tack för receptet, det är något jag kommer göra om ;) Vi måste fasiken träffas, så får du ge mig lite recept, är inne i en sån period nu när jag vill testa laga nya saker och har noll insperation och eftersom du ändå lagar mycket mat så ;) Eller?

Säg till när du kan så bokar vi en dag :)

2009-09-09 @ 10:53:27
URL: http://thebeautyofme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, va bra då :) Haha, du får göra om det är ungen ploppat ut så att du får njuta ordentligt :P Hmm, har ju inte så mycket recept tyvärr :S Men visst kan vi träffas ändå :) Va ju ett tag sen. Jadu, jag kan boka in dig om 1,5 vecka =) Har fullt upp me praktiken nu och är död när jag kommer hem.

2009-09-09 @ 17:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0