Barnvakt =)

Gissa om jag blev överlycklig när madde frågade om vi ville sitta barnvakt
ett par timmar idag =) Har ju längtat efter det. Hon och Tintin skulle till
IKEA och titta lite så.

Dom kom vid halv 3-3 och fikade en stund och sen åkte dom. Kändes konstigt
att dom åkte och lämnade Leah kvar här. Haha. Patrik lade ut filtar på
golvet för vi trodde att Leah ville ligga där och så men det va INTE poppis
så jag tog upp henne och gick till fönstret i sovrummet för att titta på bilarna
som åkte förbi och det älskade hon. Då blev hon tyst på en gång.



Vid kvart i fyra fick hon lite mat. Det kändes så underligt att sitta där me
nappflaskan och mata henne. Men det kändes bra. Lite ovant bara. Efter
maten kräktes hon...typ 2 min efter att jag hade tagit bort hakklappen.
Haha. Så nu har jag lärt mig att hakklappen ska sitta på minst 2 timmar
efter att hon har ätit klart.

Efter maten blev hon jätte kinkig, vi trodde hon va trött så vi lade henne
i sängen men det funkade inte. Bar omkring på henne en stund och sen
bytte jag blöja. Då blev hon glad. Låg i sängen och jollrade som bara attan.

Satt i soffan och vaggade henne en stund och så somnade hon i min famn.
Bar in henne till sovrummet så hon fick sova.

Precis innan Madde och Tintin kom tillbaka så vaknade hon och jisses va
glad hon blev när hon såg mamma och pappa igen. Jollrade och log så det
stod härliga till =)

Men det gick jätte bra att vara barnvakt, är gärna det fler gånger (hint) ;)

Efter att Madde och dom åkt så gjorde jag middag, blev spaghetti och
köttfärsås. Det va inte gott :O Smakade konstigt. Haha.

Snart ska jag ta ett bad me älsklingen och sen kolla på tv.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0