Gillar inte tandläkare

Klev upp 8 imorse för att va hos tandläkaren 45 min senare. Ganska skönt
när man inte behöver duscha. Klädde på mig, tvättade ansiktet, tog en cigg
och sen va det dags att gå :)

Det gick väl okej hos tandläkaren. Dom grävde liksom ut hela tanden så det
såg ut som en djup krater och sen fyllde dom tanden me nån gegga som
smakar en krydda men kommer fan inte på vilken krydda :S Skitirriterande.
Och det gjorde SKITONT när jag fick bedövningssprutan. Usch. Fick massa
beröm för att jag va så duktig och så sa min tandläkare att det va bra att jag
inte blödde för då hade dom behövt rotfylla. Den här geggen på tanden ska
jag ha i ca 5 månader för att sen komma tillbaka till tandläkaren och fortsätta
laga tanden. I mars ska jag dra ut visdomstanden iallafall. Är verkligen glad
att jag slipper betala men idag blev det inte så dyrt, tror det gick på 600
nånting.

Är för övrigt trött som fan. Sov inte mycket inatt och sen låg jag och spände
mig hos tandläkaren och när jag kom hem och kunde slappna av så kom
tröttheten. Ska nog vila en stund.

Pojken ska gå till Fruängen senare och handla lite. Ikväll blir det bara kräm
till middag och ev nån macka. Kommer inte våga äta nåt hårt eller segt på
5 månader för rädsla att geggan på tanden ska lossna och om den lossnar
måste jag göra en akut rotfyllning och det vill jag verkligen inte.

Nä, ska lyssna på lite musik och kolla på tv nu :)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0