Skönt att va hemma igen

Jag och patrik har haft en UNDERBAR helg på landet uppe i Tierp =D

Vi åkte upp i fredags kväll och då gjorde vi inte så mycket. Spelade lite boule
och lite kort .... vädret va iallafall jätte fint ... vi va nere vid bäcken också och
tittade :)

Nu hade vi precis kommit fram, satt ute på tomten och tog en cigg jag och min underbara fästman <3 Bäcken som ligger ca 40 meter från huset

Man ser huset från bäcken  Min fina blombukett som älsklingen plockade till mig :) Tomten


På Lördagen va vi ute HELA dagen =) Jag vaknade runt 8 och tog en illaluktande
dusch och sen väckte jag älsklingen runt 9 .... Vi åkte iväg in till själva Tierp centrum
och handlade lite och sen drog vi iväg till Gysinge och hade så mysigt .... först åkte
vi till "handelsboden" och tog en snabbfika  och sen åkte vi till riktiga Gysinge och
tog en räkmacka till lunch vid dalälven :)

Vår supergoda lunch =) Utanför det där vita huset åt vi lunch :) 

Dalälven Gysinge herrgård En nytvättad bil =)

patrik ser lite fundersam ut vid grillen :P 
Efter att vi hade vart i Gysinge åkte vi till pojkens mormor och fikade och
pratade lite några timmar :) Älskar att sitta på hennes altan. Framåt 5-tiden
åkte vi hem och grillade marinerad fläskytterfilé me kokt potatis och tsatsiki,
det va såå gott .... min fästman är en väldigt bra grillmästare :) Efter maten
tog vi det lugnt och sen tvättade vi bilen både invändigt och utvändigt och framåt
22-tiden tog vi en lång kvällspromenad och runt halv 1 stupade vi i säng .....

Vaknade vid 9 imorse och tog en dusch och klädde på mig, väckte älsk vid 10.
Vi började packa och städa lite. Åkte till hans mormor vid 12-tiden för att äta
lunch. Hon bjöd på stek, kokt potatis med egenodlad dill och persilja, kokta grönsaker
och sås. Det va riktigt smarrigt. Vid 4-tiden började vår resa hem igen ...

Torpet :)

Det va skönt att komma bort ett par dagar och lika skönt va det att komma hem :)
Men jag kan tala för både mig och patrik när jag säger att vi har haft en helt underbar
helg i Tierp ...

Nu sitter vi och tittar på BRÖLLOPET som vi missade igår ...

Toodiiloo







Kommentarer
Postat av: Carro

Låter som ni haft det riktigt mysigt!

2010-06-21 @ 08:40:40
URL: http://carrosell,bloggsida,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0