Jobb och ännu mera jobb

Jag har verkligen blivit värdelös på att uppdatera men jag skyller på
jobbet. Jobbet tar all min kraft, all min energi. Har aldrig varit så jävla
slutkörd förut, har aldrig tänkt på utbrändhet förrän nu. Är så glad att
jag inte jobbar heltid där jämt, skulle gå in i väggen inom en månad.
Som jag sa till älsk igår, det där stället är ett dårhus. Personalen funkar
inte me varann, dom står mitt bland barnen och bråkar, dom kan
knappt vara i samma rum, pedagogiken suger m.m. Jag har bara
några dagar kvar nästa vecka och sen är mitt heltidsvik över =) Ni
anar inte hur mycket jag längtar =)

Förutom att slita arslet av mig på jobbet så händer inte så mycket
i mitt liv nu. Jobbar, kommer hem (trött,irriterad och sliten), laga
mat, badar, kolla på tv, stupar i säng runt halv 10-10. Haha.

På tal om ingenting så har jag sökt in till plugget igen =) Denna gång
sökte jag till Jensens, bara en sommarkurs på 5 veckor, tänkte läsa
svenska A. Ni som känner mig vet att svenska verkligen är mitt
ämne och jag och älsk har inte råd att ta semester i sommar och
jag har ingen lust att bara sitta hemma medan han förhoppningsvis
jobbar  så då kan jag lika gärna plugga och få in lite pengar där =)
Hoppas bara jag kommer in :S

Tycker för övrigt att det är jävligt skönt att det är Fredag idag =)
Tänker ta den här helgen och bara försöka vila ut på. Imorrn har
vi inget inplanerat. Jag ska väl städa lite och byta sängkläder och
älsk ska väl fixa me taket. På Söndag ska vi först på fika hos syrran
som jag inte har träffat på minst 1-1,5 år och på eftermiddagen blir
det fika hos fam Nilsson.

Nu ska jag krypa intill älsk och ligga och mysa i hans famn medan
vi kollar på national tresure 2 (stavning tack?) och sen blir det till
att sova.

Ciao


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Treasure :P

2010-03-19 @ 23:04:45
URL: http://mammaroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0