Drygt att va arbetslös

Nu har jag varit arbetslös sen i slutet av December (räknar inte me dom 6
dagarna jag jobbade på Bergakungen) och det är så sjukt drygt att bara gå
hemma och släpa fötterna efter sig. Är inne på AMS's sida minst ett par gånger
om dagen men där kommer det fan inte in några intressanta jobb heller :(
Och jag kollar av min sida på komvux också nästan varje dag för att se om jag
fått besked om jag har kommit in eller inte men än så länge har jag inte sett
nåt, ska kolla senare.

Har dessutom blivit sjukt taggad på att ta mitt körkort, men utan pengar kan jag
lägga ner dom planerna ganska fort :( Men så fort jag får ett mer långvarigt jobb
(minst 75% i minst 6 mån) ska jag börja spara ihop till det :)

Va nere i centrum en snabbis och träffade moster där så att hon kunde få låna lite
pengar till sin medicin, ska väl förhoppningsvis upp dit imorrn :)

Älsk är på jobbet och sliter men han slutar om 45 min och är väl hemma runt halv
5 :love:

Jocke har ringt som en tok hela dagen också men jag pallar inte prata me honom,
han vill ändå inget speciellt och idag är det en sån dag då jag inte orkar småprata
om absolut ingenting.

Nu ska jag ta en cigg och städa upp lite grann. Rensa bort massa skit från kattlådan
som luktar helvete (fan va katterna bajsar, speciellt ceasar men han är risig i magen
och skiter diarée) :S Haha.

Börja me maten ska jag väl också göra, blir lövbiff,pommes och bea idag :D Mums !!!

Toodiiloo

Kommentarer
Postat av: ems

ett tips är att kolla kommunernas hemsidor och söka jobba den vägen :)



du står nu iallafall med på vår vikarielista sen i måndags, så jag hoppas att du blir uppringd någon dag :)

2010-05-04 @ 21:38:43
URL: http://emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0